Prve razprodaje naj bi se pojavile v šestdesetih letih prejšnjega stoletja v Združenih državah Amerike. Ti so zelo znani po znižanjih. Zagotovo ste že slišali za neverjetne popuste ob črnem petku. Čas, ko trume ljudi naskočijo nakupovalne centre, pri tem pa poteptajo vsakogar, ki jim stopi na pot. Najverjetneje ne bi bila zgrešena primerjava s kakšno slavno bitko. Nič ne pripravi ljudi bolj do nakupa kot popusti. V Sloveniji so navade precej drugačne od ameriških. Tukaj so prvi popusti znak, da se trgovina želi znebiti določenih kosov, ki jih ni bilo mogoče spraviti v prodajo. Morda dovolj pogosto zahajate v določeno prodajalno, da se lahko pohvalite z odličnim poznavanjem izdelkov.
Popusti, ki vas bodo zapeljali
Nato nastopijo popusti in z veseljem vzamete pot pod noge do prav te. Iščete kose, ki ste si jih nagledali že pred časom. Ko ste živeli v veselem pričakovanju znižanj. Želene stvari ne najdete, pač pa le takšne, katerih med meseci raziskovanja ni uzrlo vaše oko. Ste se vprašali, od kod so se vzele? Morda iz skladišč, slovenskih ali celo tujih. Tam so čakale z namenom, da se kupce premami v nakup prav s popusti. Takšno zavajanje ni tuje niti enemu trgovcu. Ti se dobro zavedajo moči nižjih cen. Te pomanjkljive logike, da znižanje pomeni nakup brez slabe vesti. Ali še huje, da popusti vodijo do prihranka.
Popusti hitro odpirajo hranilničke
Pri tem gre za učinkovito sodelovanje marketinga in psihologije. Tisti, ki se ukvarjajo s prodajo, se dobro zavedajo, da so popusti izjemen pospeševalec nakupovalne mrzlice. Z njimi posamezniki ne bodo le kupili tega, kar si že dlje časa želijo. Prav nasprotno, popusti jih bodo spodbudili k še večjim nakupom. Ti pa bodo vodili do pogostejšega zapravljanja za reči, ki jih najverjetneje sploh ne potrebuje. Morda jih celo ne bi kupil, če ne bi v izložbi pisalo, da so zdaj v veljavi popusti. Ker so ti časovno omejeni, bo to v človeku vzbudilo dodatno nujo in pospešilo njihov korak čez prag ter odprlo denarnice.